Περιφερειακό και εσωτερικό οδικό δίκτυο Μαυρολίμνης.
Με την εξέλιξη της πολεοδομικής νομοθεσίας των τελευταίων ετών που ρύθμισε εκκρεμή θέματα Οικοδομικών Συνεταιρισμών και ειδικά για τους Ο.Σ. Λουτρακίου μετά τον Ν. 4280/2014 και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Λουτρακίου άρχισε πλέον να διαφαίνεται καθαρά στον ορίζοντα η προοπτική οικιστικής ανάπτυξης της Μαυρολίμνης, μετά από αναμονή δεκαετιών.
Οι εξελίξεις αυτές κατέστησαν απαιτητή την ανάγκη προσβασιμότητας στο κτήμα για να αρχίσει η διερεύνηση και η προετοιμασία για την πολεοδομική διαχείριση του κτήματος. Ο σχεδιασμός και προγραμματισμός ενός τέτοιου έργου απαιτούσε εύκολη πρόσβαση και μετακίνηση στο κτήμα, οι δρόμοι όμως της Μαυρολίμνης είχαν καταστεί σχεδόν αδιάβατοι, ενώ ο κεντρικός περιφερειακός δρόμος Αλεποχωρίου Σχίνου ήτανε σε κακά χάλια από την χρόνια έλλειψη συντήρησης και σε ορισμένα σημεία μάλιστα ήτανε άκρως επικίνδυνη η διέλευσή του από κατολισθήσεις βράχων και διάβρωση του οδοστρώματος από βροχοπτώσεις.
Η Διοίκηση, στα πλαίσια της αρμοδιότητός της, φρόντισε για την βελτίωση του δασικού δικτύου Μαυρολίμνης, που είναι θέμα του Συνεταιρισμού και προέβη στις δέουσες τεχνικές εργασίες για διευκόλυνση της προσβασιμότητας στο κτήμα, οι οποίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και έχει αποκατασταθεί το μεγαλύτερο μέρος των δασικών δρόμων του κτήματος.
Όσον αφορά όμως στην αποκατάσταση του δρόμου Αλεποχωρίου Σχίνου που είναι ευρύτερο θέμα και εντάσσεται στο πεδίο ευθύνης και στις αρμοδιότητες άλλων θεσμικών φορέων (Δημοτικής Αρχής, Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, Κεντρικής Διοίκησης, Τοπικού Συμβουλίου Πισίων κλπ) η Διοίκηση έχει ασκήσει κατ’ εξακολούθηση έντονες παρεμβάσεις και πιέσεις προς πάσα κατεύθυνση, οι οποίες έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Για το σοβαρό ζήτημα που έχει να κάνει με το εσωτερικό και περιφερειακό οδικό δίκτυο Μαυρολίμνης συζητήσαμε κατά προτεραιότητα και εκτεταμένα με τον κ Λάμπρου, Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου Πισίων, στην πρόσφατη συνάντηση στο κτήμα και διαπιστώσαμε ότι ο νέος πρόεδρος έχει ενδιαφερθεί έμπρακτα για το ζήτημα από την αρχή της θητείας του και έχει κάνει πολλές ενέργειες για την αποκατάσταση και του εσωτερικού δικτύου Μαυρολίμνης και του περιφερειακού κεντρικού δικτύου Αλεποχωρίου-Σχίνου.
Όπως πληροφορηθήκαμε από τον νέο πρόεδρο η κατασκευή του έργου με τίτλο: «Προστασία πρανών και ασφαλής διέλευση οχημάτων στην παραλιακή οδό ΣΧΙΝΟΣ – ΑΛΕΠΟΧΩΡΙΟΥ» έχει ξεκινήσει και εξελίσσεται με μεγάλη δυσκολία λόγω της ιδιομορφίας του εδάφους στο τμήμα που ξεκινά από το Αλεποχώρι.
Στο κομμάτι αυτό τα κατασκευαστικά συνεργεία έχουν επέμβει σε τέσσερα σημεία και έχουν γίνει επιφανειακές εκρήξεις των κατακόρυφων βράχων. Για την προστασία των διερχομένων έχουν τοποθετηθεί μεγάλοι σάκοι με μπάζα και απομένει η τοποθέτηση συρματοπλέγματος για να συγκρατήσει τις πιθανές περεταίρω κατολισθήσεις.
Ωστόσο οι εργασίες αυτές απεδείχθη ότι δεν είναι η ενδεικνυόμενη λύση για την επίλυση του προβλήματος και έχει γίνει παύση εργασιών.
Όπως επεσήμανε ο κ Λάμπρου πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο γιατί αποτελεί την μοναδική σύνδεση Αλεποχωρίου και Σχίνου, που ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο συγκεντρώνει τεράστια τουριστική κυκλοφορία επιπλέον δε λειτουργεί και σαν βοηθητικός δρόμος της εθνικής Αθηνών Κορίνθου. Για να συνεχισθεί το έργο και για την πλήρη αποκατάστασή του χρειάζεται να γίνει γεωτεχνική μελέτη δηλαδή νέα μελέτη τουλάχιστον για το δύσκολο αυτό τμήμα και προς την κατεύθυνση αυτή έχουν γίνει ήδη παρεμβάσεις προς τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Πελοποννήσου και ήδη προχωρά γρήγορα η δημοπράτηση για την ανάδειξη του νέου μελετητή.
Μολονότι ο δρόμος Αλεποχωρίου-Σχίνου αποτελεί την μοναδική οδική αρτηρία που διασυνδέει την ευρύτερη περιοχή, ωστόσο προς το παρόν και λόγω των έργων ο κ Λάμπρου επέστησε την προσοχή των διερχομένων και τόνισε ότι η κυκλοφορία οχημάτων μέσω της οδού είναι άκρως επικίνδυνη λόγω διάβρωσης του οδοστρώματος
Για την αποκατάσταση του εσωτερικού δασικού δικτύου Μαυρολίμνης έχουν γίνει από την Διοίκηση όλες οι απαραίτητες ενέργειες και θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί εδώ και δύο χρόνια. Μάλιστα για την βελτίωση του δασικού Δικτύου είχε ενδιαφερθεί και η Κοινότητα Πισίων η οποία το είχε εντάξει στα αναγκαία έργα της περιοχής, ως έργο πολλαπλώς ωφέλιμο που εκτός από συγκοινωνιακά οφέλη, προστατεύει το περιβάλλον και προφυλάσσει την περιοχή από κινδύνους πυρκαγιών, ενώ τέλος η Δημοτική Αρχή Λουτρακίου είχε επιδείξει αμέριστη συμπαράσταση και είχε προσφερθεί να αναλάβει την μισή δαπάνη του έργου και να το εκτελέσει ο Δήμος με δικά του συνεργεία και μηχανήματα που θα κατέβαζαν κατακόρυφα το κόστος.
Όπως μας ενημέρωσε ο κ Λάμπρου το έργο καθυστέρησε γιατί άλλαξαν οι προτεραιότητες στην κατασκευή τεχνικών έργων του Δήμου Λουτρακίου ένεκα των ακραίων καιρικών φαινομένων και των περσινών βροχοπτώσεων στην περιοχή που προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές σε πολλά τμήματα αγροτικών και δασικών δρόμων του Δήμου.
Ενόψει των προβλημάτων αυτών με εντολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου ο Δήμος Λουτρακίου έχει υποχρέωση να ξεκινήσει κατά προτεραιότητα τις εργασίες ειδικά στα σημεία εκείνα των δρόμων που έχουν καταστραφεί ή αποκοπεί επειδή διέρχονται ποτάμια και ρέματα, ώστε να επανέλθουν στην κανονική τους κατάσταση και να είναι προσβάσιμοι εν όψη του θέρους.
Πάντως και με την νέα τροπή των πραγμάτων ο κ Λάμπρου μας διαβεβαίωσε ότι δεν θα αργήσει η αποκατάσταση του υπολοίπου δασικού δικτύου της Μαυρολίμνης αλλά θα ολοκληρωθεί σύντομα και με την συμπαράσταση του Δήμου όπως είχε αποφασισθεί αρχικά, γιατί και οι δικοί μας δασικοί δρόμοι έχουν αποκοπεί σε πολλά σημεία από χειμάρους και ρέματα και έχουν υποστεί ζημιές οι οποίες εμποδίζουν την προσβασιμότητα και μετακίνηση μέσα στο κτήμα και την ασφαλή διέλευση οχημάτων.